Ce blog vous donne info sur la vie d'un pec! Tozi blog ima za tsel da vi informira za jivota na edin Pec!
сряда, юни 13, 2012
L'habit clérical
сряда, април 04, 2012
6 beseda : Възкресението Христово - отворена врата към невъзможното.
сряда, март 28, 2012
Post 5 beseda - „И нека бъдем внимателни един към други, за да се насърчаваме към любов и добри дела” (Евр. 10:24).
сряда, март 21, 2012
Постът и въздържанието - правилното отношение към реалноста (Света).
сряда, март 14, 2012
Молитвата, диалог с Живота. 3 беседа

След като предишния път разгледахме тройния отговор на основните човешки изкушения, днес ще се съсредоточим върху най важния от тях: молитвата. Важна е не само от гледна точка на християнската ни принадлежност, но и заради това, защото е спонтанна човешка необходимост, тоест вътрешна основна потребност да се обърнем към Необятното и Безкрайното с желание да запълним празнотата или да прескочим условната ни ограниченост и да изпълним първичния порив на сърцето си, да бъде напълно задоволено ! “И неспокойно е сърцето ни, докато не намери в Теб покой!” ще обобщи св. Августин.
В Библията молитвата е поклонение, което обхваща цялостно отношението и преживяното от човешкия дух, когато се обръщаме към Необятното, тоест Бог. Християнинът се покланя на Бога, когато в молитва благоговее пред Него, прославя Го и Го умолява. Тази най висша проява, на която е способен човешкият дух, може да се разглежда и като общение с Божията пълнота. Но в този смисъл човек се моли и защото липсата на тази пълнота е постоянен негов спътник, тоест, по един или друг начин, Бог е заложил в човешкото сърце тази необходимост и така още веднъж ни е предварил и пръв е подбудил духа ни да Го търсим и откривайки Го, така да прескочим лимитите си и наистина да се наречем Божи чеда. Но молитвата в Библията не е “естествен отклик” (виж Йоан 4:24). “Роденото от плътта е плът.” Ето защо Господ не “слуша” всяка молитва (Ис. 1:15; 29:13). Библейското учение за молитвата подчертава същността й като ни разкрива, че тя е необходимост на човека да бъде в спасителни или заветни отношения с Необятното-Бога и да получи напълно всички привилегии и задължения от тези взаимоотношения, но както знаем не винаги човек признава тази си зависимост и пристъпва към осъществяването й!
Ето защо Стария Завет ще ни говори за застъпници (пророци, свещеници, царе...) или личности които имат специална дълбока връзка с Бога, с Необятното и които ни призовават, заместват, и придружават в това поклонничество към задоволяване на най-съкровените желания за пълнота на сърцето ни. Тук можем да споменем Лот (Бит. 19:17-23), Авраам (Бит. 20:17), Мойсей (Изх. 9:27-33), Йов (Йов 42:8, 10) както и много други. Те всички са хора избрани от Бога, за да ни помогнат да влезем в молитвеното общение, тоест да се доближим до Необятното. Но както четем в техните лични истории, те също са подвластни на условната недостатъчност, тоест неспособността да достигнат до това пълно единение с Необятното- Бога. И за това Необятно решава да поеме инициатива и Само да се доближи до нас и да ни се разкрие. Това става чрез влизането в историята и времето на Самата Пълнота, Бог се въплъщава, ражда се Пълночовека и Пълнобога - Исус Христос. Така тази непристъпна бариера между ограничеността на човека и необятността на Всевишния се отваря и за човека става възможно да се докосне до пълнотата и да запълни жадното си сърце. Така Бог в лицето на Сина си Христос ще ни научи как да общуваме правилно с Него, тоест как правилно да се насочим до задоволяване на съкровеното желание на човечеството за Необятност, ще ни научи как да се молим.
Това разяснение относно как да влезем във връзка с Бога, Христос ще ни го предостави чрез конкретни човешки примери и по-точно с някои така наречени притчи от Новия Завет. В притчата за приятеля, който взема назаем три хляба през нощта (Лука 11:5-8), Господ утвърждава принципа за настойчивост в молитвата, а основата, върху която се гради увереността в настойчивата молитва е щедростта на Бог Отец (Мат 7:7-11). Притчата за несправедливия съдия (Лука 18:1-8) призовава към настоятелност в молитвата, а това включва и постоянство, и посвещение. Бог се бави с отговорите на молитвите не защото е безразличен, а защото обича Своите чеда и желае да развие и задълбочи вярата, която накрая ще бъде възнаградена. В притчата за бирника и фарисея (Лука 18:10-14) Христос подчертава нуждата от смирение и покаяние в молитвата и предупреждава да не се водим от чувство за собствено превъзходство. Съкрушено сърце и собственото принизяване в молитва означава приемане от Бога неговата необятност, а самопревъзнасянето ни концентрира върху нас самите тоест върху нашите недостатъци и ограничености. В притчата за несправедливия слуга Христос призовава към милост в молитвата (Мат. 18:21-35). Бог отговаря на молитва, която е отправена от прощаващ дух. На простота в молитвата ни учат пасажи от Мат. 6:5-6; 23:14; Марк 12:38-40; Лука 20:47. Молитвата трябва да е очистена от всякаква нескверност. Тя трябва да е откровена и чистосърдечна, което да намира израз в простота на езика и отправените молби. Господ също подтиква към усърдие в молитвата (ср. Марк 13:33; 14:38; Мат. 26:41). В Мат. 18:19-20 е подчертано единството в молитвата. Ако група християни, които имат Христовия дух, се молят заедно, техните молитви ще постигнат целта. Но молитвата трябва да бъде също изпълнена с очакване (Марк 11:24). Молитвата отправена със съмнение и колебание е безполезна. Молитвата, при която вярата действа в покорство на Божията воля, постига много (Марк 9:23).
Колкото до начина, по който трябва да се молим, Господ учи на две важни неща. Първо, и днес трябва да отправяме молитва към Него, както са отправяли хората по време на земния му живот (напр. Мат. 8:2; 9:18). Както е държал на вярата тогава (Марк 9:23), изпитвал е искреността (Мат. 9:27-31) и е разкривал невежеството (Мат. 20:20-22) и греховната самонадеяност (Мат. 14:27-31) на тези, които Го призовават в нуждите си, така Той прави и в наши дни в живота на, нас които се обръщаме към Него в молитва. Второ, сега молитвата трябва да са отправя и в Името на Исус Христос (Йоан 14:13; 15:16; 16:23-24), чрез Когото имаме достъп до Необятната Безкрайност на Бога. Да се молим в името на Исус Христос, означава да се молим, както се е молил самият Той, да се молим на Отца, според както Синът ни Го е разкрил - а за Исус истинския фокус на молитвата е волята на Бог Отец. Това е основната характеристика на християнската молитва: нов достъп към Необятността на Отец, който е осигурен от Христос и достъп който е в съгласие с волята на Бог.
Можем така да заключим, обобщавайки, че истинската молитва - молитвата, която трябва да получи отговор - представлява лично разпознаване и приемане на Божията воля (Йоан 14:7; ср. Марк 11:24) или ако желаете отваряне на човека към Необятното и съзнаване на собствената непълнота и жажда на сърцето. От това следва, че чуването на молитвата е не толкова удовлетворение на конкретна молба, възприемана от молителя като път към желаната цел, колкото уверение, че това, което получаваме, наистина успешно води към целта защото е Божията Воля или самата Цел.
Св. Василий Велики (330 - 379)
Истинският пост е отчуждаване от злото.
Колкото отнемеш от тялото, толкова сили ще дадеш на душата.
Заповедта за поста е тъй древна, както и самият свят. Първата заповед, дадена на човека от Бога, била заповедта за поста (Бит. 2:17). Тъй като не постихме, бяхме изгонени от рая! Затова да постим, за да влезем пак в рая.
"Разкъсай оковите на неправдата". Опрости на ближния оскърбленията. Прости му дълговете... Ти не ядеш месо, но изяждаш брата си. Ти се въздържаш от вино, но не можеш да се въздържиш да не обиждаш. Очакваш да настъпи вечерно време, за да се нараниш, като изгубиш целия ден по съдилищата.
Горко на вас, които сте пияни, ала не от виното. (Ис. 51:21) Раздразнителността е опиване на душата. Тя също така лишава човека от здраво мислене, както виното. И скръбта също е опиване. Тя потиска разума. Страхът – и той е опиване, когато се предизвиква от такива причини.
Когато се изгуби надеждата за съвършенството, тогава е позволено наслаждението.
сряда, март 07, 2012
Практики на Поста: въздържание, милостиня и молитва - троен отговор на изкушенията

Евангелието на Матей (6,1:6 16:18) ще ни припомни проповедта на Исус на планината и как той вижда и интерпретира вече съществуващите Израилски практики на пост, молитва и милостиня. Старата традиция на Църквата също взема тези Юдейски практики и ни ги поднася като своеобразен отговор на трите изкушения на Исус в пустинята, които са и главните наши изкушения и падения. Като първо е отдалечаването от Бога, тоест от живота, второто е грешен поглед над заобикалящия ни свят и приемането му за лош и негативен и накрая като трето изкушение е погрешното взаимоотношение с другите хора и неразбирателството с тях.
1. Относно връзката ни с Бога – молитвата, като първи отговор може да бъде важен фактор. Какво всъщност очакваме от това взаимоотношение с Живота, тоест как живеем зависимостта си от Бог? Как се молим? Дали го правим изобщо? Трудно ли ни е? Как се чувстваме? Всички тези въпроси могат да дадат отговор за това, как всъщност общуваме с Бога, но и как общуваме със самия живот и как го приемаме или го отхвърляме!
2. Относно връзката ни със Света: реалността и ежедневието, постът или лишението могат да ни покажат как живеем конкретно живота ни. Постът не ни призовава към лишение заради самото лишение, но ни приканва да използваме друг начин на мислене относно консумацията и материалните блага които често заемат голямата част от вниманието ни. Постът ни подтиква да се осъзнаем и да си припомним че всички материални придобивки са само средство за живот, а не са цел в живота, тоест избирайки доброволно лишения, християнинът показва че за него живота е важен заради самата му същност на дар, а не като средство което може да се консумира и употребява та дори и захвърли. Християнинът лишавайки се от материалната зависимост показва днес на света, че истинската свобода не е в притежанието на блага, а в имането на истински критерии за използването на благата!
(Ако трябваше да постим например според най старата християнска практика, то тогава би трябвало да не ядем от времето след вечерята чак до 15 часа на другия ден. Тоест да изпуснем закуската и обяда... та нали днес така постят и мюсюлманите!? С какво ние християните бихме били по различни???...)
3. Относно връзката ни с другите, начина по който практикуваме милостинята или споделянето на благата, може да ни бъде огледало за това какви сме и как всъщност живеем Христовата заповед “обичай ближния като самия себе си” ! Милостинята е конкретния жест с който доказваме че сме братя помежду си.
По време на изкушението в пустинята, Исус, чрез въздържание, се отдалечава от начина на мислене на света тоест задоволяване на липсата чрез консумация . Всъщност, това което е под въпрос е глада, а освен това и начина по който отговаряме на липсата, на недостига който характеризира човешката същност. Тази радикална липса, недостиг, не е от рода на имането, а по скоро от рода на самото ни съществуване - начинът ни да бъдем, да сме (винаги ни липсва нещо). И само думи, които възстановяват човешката ни самоличност, могат да отговорят на тази човешка условна недостатъчност. Исус ни ги дава, казвайки на Изкусителя думите от Второзаконие: “Не само от хляб живее човек, а от всяко слово излизащо от устата на Бог” (8,3). И ако си припомним така също и думите от евангелието на Марко: “Ти си моят възлюбен Син в когото е моето благоволение” (1,11), ще разберем Кой има думи на вечен живот и кого да слушаме - Бога Христа!
По време на кръщаването си, Исус осъществява връзката между Бог и човек, и така застава като първи от дългата редица на братя, тоест думите които са насочени към него се отнасят също и за нас! И ние ги получаваме по време на нашето кръщене, но ще ни трябва цял един живот за да ги чуем наистина. От тази гледна точка може да се каже, че постът намира християнския си смисъл, само ако е свързан с молитвата, която е личната връзка с Бога, както Христос е свързан с Отца си. Но и вече казахме, че в Христа сме и братя защото Той обединява пълнотата на човечеството, така че и нашите взаимоотношения трябва да са на това братско ниво, което предразполага за обич към ближния споделяне на всичко. С две думи постът, молитвата и милостинята са неразривно свързани!
Първите християни са уловили тази неразривна връзка между тези три практики и не случайно Църквата ги пренася през вековете в своята Традиция. И тази година отново, със същия буден дух ни подканва да ги приемем и осъзнаем и така да дадем троен отговор на Изкусителя, който често ни съпровожда в пустинята на нашето ежедневие.
Ще завърша с картината нарисувана ни от св. Августин, за да обясни тези три практики, и нека тези думи ни бъдат призив за това, как да живеем постното време: “Ако искате да достигнете до Възкресението, дайте на поста двете му крила: молитвата и милостинята.”
текст за размисъл :
Св. Йоан Златоуст (347-407)
Постът на тялото е храна за душата.
Не въздържанието от храна, а въздържанието от прегрешения прави поста !
Не е възможно огънят да гори във вода, и покаянието е невъзможно без поста.
Постът, за който говоря, е не като този, който правят много човеци, а истинския пост. Не само въздържание от храна, но и от грехове. . . Ти постиш? Покажи ми тогава чрез своите дела поста си. Т.е. какви дела? Ако видиш беден, дай му милостиня. Ако видиш врага си, помири се с него. Ако видиш приятел, който благоденствува, не го кълни. Ако видиш хубава жена, отмини. Не само чрез устата си пости, но и чрез очите и слуха си, с краката и ръцете си, очисти се от алчността и сребролюбието.
Постя с краката, отстъпвайки от блудни и беззаконни пътища. Постя с очите, възпитавайки ги да не подскачат към красиви и съблазнителни гледки, нито да се удивляват от чуждата хубост. Защото гледането е храна за очите. Но ако е беззаконна и натрапчива тя вреди на поста, възпрепятствайки всяко душевно спасение, ако пък е богоугодна и укрепваща духа, украсява го... Не ядеш месо? Не яж разпътство чрез очите си. Пости и със слуха. Постът със слуха е в това, да не приемаш обвинения и клевети против ближния ти. "Празен слух не приемай" - говори св. Писание. Пости и с устата си от срамни и хулни думи. Каква ни е ползата, ако се въздържаме от ядене на кокошки и риба, а хапем и ядем братята си? Ако обвиняваш, ядеш плътта на ближния си. Не си наранил плътта му със зъбите си, но си наранил душата му чрез клеветата. Наранил си неговото добро име.
сряда, февруари 29, 2012
Постно Време - Първа беседа

Постът път към истинката свобода
Знаем, или може би се досещаме, че Рождество Христово и Богоявление, празниците които предхождат Постното време, насочват вниманието ни към факта на идването на Бог межди нас. И ако добре сме ги разбрали то ще установим че това идване е заради нас и по точно за наше спасение. Тоест Бог поема пръв инициативата да ни спаси.
Започващото Постно време ще ни съсредоточи върху един друг аспект на това спасение тоест, че то зависи и от нас и от нашите решения и действия. Спасителния план за човека е движение в две посоки : от Бог към човека и от човека към Бог. Едното без другото не би било Спасение !
Като пример на това двойно спасително движение може да вземем случилото се с Юдейския народ и по точно извеждането му от Египет и освобождаването му от робство. Юдейската Пасха предполага това двойно движение на Спасителния план на Бог: Господ е присъстващ посред народа си и ги подтиква да тръгнат към свободата си, но и народът се доверява на Спасителя си и поема към обещаната Земя. И от това свободно взаимодействие и двойно движение се ражда нов народ, или “Избрания народ” както се казва в книгата на Второзаконие (4,40).
Христовата Пасха или Възкресение се развива със същата динамика на тази първа Египетска Пасха. Постното време ни напомня точно тази втора стъпка, в която човек, тоест всеки един от нас, свободно решава дали да отговори на първоначалната инициатива на Бог - да дойде към нас и да ни поведе към изход от робството на греха, тоест освобождение от зависимостта която ограничава нашата свобода.
Но в този наш свободен отговор към Бога, както едно време на Израилевия народ в Египет, и ние днес ще се сблъскаме с едно голямо препятствие - действителността на нашето човешко положение на ограниченост или, още казано - липса на ефективна свобода /често казваме: “не мога защото...”/, следователно нашата свобода е условна!
За да решим този проблем нека да се върнем отново в Египет. Докато освободителят от първата Пасха, Мойсей не влиза в Обещаната земя, тоест изживява конкретно човешката условност на свободата, то Христос във втората Пасха тоест Възкресението, не само освобождава себе си и отваря вратите към Обещаната Земя, тоест Божието Царство, но и Той сам влиза вътре (от дясно на Отца Си). Така Исус Христос възстановява пълнотата на човешката ни свобода и ни показва че е възможно да успеем напълно да станем Синове Божи, тоест да дадем напълно свободен отговор на Божията инициатива и да съучастваме в Спасението си.
Постното време, което започваме, ни напомня точно за тази конкретна борба със самите себе си и личното ни участие в Спасителния план. По време на изхода от Египет, Израилския народ е бил изкушен многократно да забрави за Божието предложение за свобода и спасение. И точно самото изкушение говори за ограниченията на човешката свобода и, че тези ограничения са болезнени. Те болят, защото ни напомнят безсилието ни и неспособността ни със собствени сили да се справим сами. Нашата свобода се оказва условна и не абсолютна. Ние бързо разбираме, както едно малко дете, че зависим и, че не можем всичко да имаме и, че в крайна сметка трябва да оставим място за Другия. Този който ще ни помогне!
Това постно време ни е дадено точно за това - да можем да осъзнаем ограниченията на нашата свобода и, че само с помощ от Този Друг, който е превел народа си през пустинята и сам Той е преминал през пустинните човешки изкушения - Бог Исус Христос - само с Негова помощ ние ще можем да Възкръснем, тоест истински да заживеем свободни и така да станем пълноправни съучастници на Спасителния план и да станем истински граждани на Обещаната Земя, Царството Божие!

Текстове за размишление
Иисус: "Тогава Иисус биде отведен от Духа в пустинята, за да бъде изкушен от дявола, и, като пости четирийсет дена и четирийсет нощи, най-сетне огладня" (Мат. 4:2, Лук. 4:2).
"Защо не можахме ние да го изгоним? Отговори им: тоя род с нищо не може да излезе, освен с молитва и пост" (Марк. 9:28-29). "Тоя род пък не излиза, освен с молитва и пост" (Мат. 17:21). Виж също: Марк. 2:19-22; Мат. 6:16-18.
"Тогава дохождат при Него Иоановите ученици и казват: защо ние и фарисеите много постим, а Твоите ученици не постят? А Иисус им рече: нима могат сватбарите да тъгуват, докле е с тях младоженецът? Но ще дойдат дни, когато ще им отнемат младоженеца, и тогава ще постят." (Мат. 9:15).
"Когато те [св. апостоли, ред.] служеха на Господа и постеха, Дух Светий каза: отделете Ми Варнава и Савла за делото, за което съм ги призвал. Тогава те, след като постиха и се молиха, възложиха ръце на тях и ги пуснаха" (Деян. 13:2-3). "А като им ръкоположиха презвитери за всяка църква, помолиха се с пост и ги повериха на Господа, в Когото бяха повярвали" (Деян. 14:23)
Св. ап. Павел: "Ние никому с нищо не туряме препънка, за да се не опорочи служението ни, но във всичко се препоръчваме за служители Божии, с голямо постоянство, в скърби, в нужди, в утеснение, при рани, в тъмници, в скитания, в трудове, в бдения, в пости, с чистота, със знание, с дълготърпение, с благост, с Дух Светий, с нелицемерна любов" (2Кор. 6:3-6).
Какъв пост е угоден на Бога? Как да постим?: "тъй, че гласът ви да бъде чут във висинето", а не "за караници и разпри" (Ис. гл. 58). "Ето постът, който избрах: разкъсай оковите на неправдата, развържи връзките на ярема, и угнетените пусни на свобода и всеки ярем разкъсай. Раздели хляба си с гладните, и скитниците сиромаси заведи у дома си. Видиш ли гол – облечи го, и от еднокръвния си не се крий" (Ис. 58:6-7).
"Кога постите, не бивайте намръщени като лицемерците; защото те си правят лицата мрачни, за да се покажат пред човеците, че постят. Истина ви казвам, те получават своята награда. А ти, кога постиш, помажи главата си и умий лицето си, та да се покажеш, че постиш не пред човеците, но пред твоя Отец, Който е на тайно; и твоят Отец, Който вижда в скришно, ще ти въздаде наяве" (Мат. 6:16-18).
петък, януари 13, 2012
четвъртък, октомври 13, 2011
JMJ- Lourdes
« L’amitié est la seule chose que les aveugles voient et les sourds entendent »
En plein été, parmi les diverses manières de passer ses vacances- vacances « all inclusive » (tout inclus) ou camping, les pensées de 6 jeunes bulgares étaient orientées vers quelque chose de différent et atypique : les journées mondiales de la jeunesse à Madrid. Mais de rencontrer le pape, un frère assomptionniste nous a proposé de prendre part dans le Pèlerinage National à Lourdes, pas comme simples pélérins, mais comme bénévoles pour les Petits frères des pauvres. Une expérience enrichissante qui devait nous preparer mieux vivre les JMJ pleines de joie et de moments inoubliables.
Le 11 août, nous sommes arrivés à Lourdes.A chacun de nous était confié une personne âgée malade. Il fallait l’accompagner et la soigner pendant les jours du pèlerinage – dormir avec elle dans la chambre d’hôtel, la pousser dans son fauteuil roulant et surtout, être à côté d’elle.Une peur subite a remplacé la fatigue du voyage chez chacun de nous. Tout le monde pensait à la responsabilité à assumer et à l’incertitude d’être capable de s’en sortir. De plus, la plupart des jeunes ne parlait pas français. C’est cet handicap à communiquer qui les stressait le plus.
Mais Dieu a vu nos bonnes intentions et nous a donné beaucoup de forces. Ainsi, sans se rendre compte, chacun de nous est devenu ami avec la personne âgée accompagnée en oubliant vite la peur de ne pas pouvoir communiquer. Dorénavant nous parlions avec nos coeurs, nous donnions avec nos mains et nous trouvions le sens de ce service dans les yeux brillants de reconnaissance de ces personnes. On ne peut pas décrire ce sentiment, il faut le vivre avec le coeur. Nous ne sommes pas allés à Lourdes pour nous-mêmes, mais pour aider d’autres personnes à vivre ce pèlerinage. Mais grâce à ces autres gens, nous avons parcouru un chemin nouveau en nous-mêmes, un chemin de qui nous a mené à notre propre révélation spirituelle.
Après Lourdes, Madrid nous attendait pour rejoindre les JMJ avec le pape. Là encore comme une grande famille rassemblée avec plus d’un million de jeunes du monde entier, nous avons partagé notre quotidien et notre foi. La joie de la jeunesse avec ses expressions typiques (chants, jeux, blagues) nous a envahi d’une manière nouvelle et différente.
Notre grand pèlerinage, avec la fatigue de Lourdes, nous à mener à la joie à Madrid. Nous avons eu la possibilité unique de rencontrer Jésus dans des personnes différentes, de façon différente. Nous avons vu et senti que la foi est une manière de vivre (dans le silence des personnes âgées et dans le tumulte de la jeunesse). Toutes ces petites choses et petits moments, tous ces signes d’amour et de charité ont laissé quelque chose de grand dans nos coeurs qui nourrira notre foi pour le futur.
Oui, c’était vraiment un voyage « all inclusive ».
понеделник, май 30, 2011
PELERINAGE DES JEUNES EN TERRE SAINTE

Vivre l’aventure d’un pèlerinage en Terre sainte avec la revue « Prions en Église ». Dix jours pour ouvrir les livres de la Bible, partir à la découverte des grands lieux de l’Ancien et du Nouveau Testament, marcher sur les pas de Jésus, traverser le désert, parcourir la Galilée, monter à Jérusalem, passer à Jéricho et Bethléem. Une occasion extraordinaire et unique pour plonger aux sources de notre foi, découvrir ou redécouvrir l’Écriture, prendre le temps de se ressourcer et de faire le point sur sa vie. D’Abraham à Jésus, c’est l’histoire de la rencontre de Dieu avec les hommes que nous relirons, l’histoire aussi de notre propre rencontre avec Dieu.
Chaque journée sera rythmée par des temps de prière et de célébration. Trois grandes matinées bibliques sont également prévues. Ce pèlerinage est proposé par la revue « Prions en Eglise » et les religieux et religieuses de la famille de l’Assomption qui en assureront l’animation spirituelle. Le père Benoît Gschwind, assomptionniste et directeur de la rédaction de « Prions en Eglise » fera partie de l’équipe d’animation.
Jour 1 - Mercredi 20 juillet 2011 - PARIS/TEL AVIV/ARAD Très tôt le matin, rendez-vous à l’aéroport de Roissy et départ pour Tel Aviv, via Francfort. Collation en vol. A l’arrivée à l’aéroport, accueil par votre guide et transfert en autocar à Arad pour dîner et nuit.
Jour 2 - Jeudi 21 juillet 2011 - LE NEGUEV
Beersheva, Arad... Des noms qui évoquent l’histoire des patriarches, les souvenirs des caravanes nabatéennes et le désert. Nous marcherons et méditerons dans le désert (Canyon d’Ein Avdat, la cité nabatéenne d’Avdat, Mitzpe Ramon, Maktesh Ramon).
Jour 3 - Vendredi 22 juillet 2011 - LE NEGUEV
Une matinée biblique nous permettra de découvrir le désert à travers la Bible. Puis nous irons à Tel Sheva où la Bible situe l’alliance que fit Abraham avec Abimélek. Visite de la cité israélite datant de près de 3000 ans (Tel Arad, Tel Sheva, Beersheva).
Jour 4 - Samedi 23 juillet 2011 - ARAD/TIBERIADE
Nous quitterons le désert pour aller en Galilée. Visite de forteresse de Massada, véritable nid d'aigle dominant, de ses 400 mètres à pic, la Mer Morte où nous prendrons le temps de nous arrêter avant de visiter Qumrân, site aride du désert de Judée, où, en 1947 des Bédouins découvrirent des manuscrits hébreux très anciens. Nous poursuivrons notre route par Jéricho, oasis du désert de Judée, d’où nous apercevrons le Mont des Tentations avant de poursuivre notre route vers la Galilée le long de la vallée du Jourdain (Massada, Mer Morte, Qumrân, Jéricho).
Jour 5 - Dimanche 24 juillet 2011 - LE THABOR, CANA, NAZARETH
A l’aube, nous monterons à pied au sommet du Mont Thabor, sur la montagne de la Transfiguration, pour notre deuxième matinée biblique. L’après-midi, après avoir traversé le village de Cana, nous visiterons Nazareth, la ville de l’Annonciation.
Jour 6 - Lundi 25 juillet 2011 - JOURNEE AUTOUR DU LAC DE TIBERIADE C’est autour du lac de Tibériade, que nous passerons notre journée, découvrant les lieux où Jésus aimait aller, et méditant de nombreux passages de l’Ecriture (Capharnaüm, Primauté de Pierre, Mont des Béatitudes, traversée du lac en bateau, le Jourdain, Tabgha).
Jour 7 - Mardi 26 juillet 2011 - JERUSALEM : SAINT PIERRE ET LE MONT DES OLIVIERS Nous prendrons la route de Jérusalem où nous arriverons en milieu de matinée. En chemin nous passerons par Béthanie avant d’arriver à Jérusalem par le Mont des Oliviers. Notre après-midi nous conduira par Gethsémani et la Via Dolorosa jusqu’au Golgotha et le Saint Sépulcre. En soirée c’est sur les marches de l’escalier de Saint Pierre en Gallicante que nous terminerons notre journée (Béthanie, Mont des Oliviers, Carmel du Pater, Dominus Flevit, Gethsémani, Eglise Sainte Anne, Via Dolorosa, Saint Sépulcre, Saint Pierre en Gallicante).
Jour 8 - Mercredi 27 juillet 2011 - DU TEMPLE AU SAINT SEPULCRE
Dans la Jérusalem intra-muros, nous nous rendrons au Mur Occidental, ou « Mur des lamentations ». Nous verrons l’esplanade du Temple, la mosquée El Aksa, et le Dôme du Rocher, avant de visiter le quartier juif de la vieille ville. L’après-midi sera consacrée au Mont Sion, à la visite de Saint Pierre en Gallicante et à notre 3ème grand temps biblique (Mur Occidental, Esplanade du Temple, Le quartier juif de la vieille ville, Le Mont Sion, Saint Pierre en Gallicante).
Jour 9 - Jeudi 28 juillet 2011 – BETHLEEM ET LE MONT SION Notre journée nous conduira tout d’abord à Yad Vashem, le mémorial de l’holocauste. Puis nous ferons route vers Ein Karem pour faire mémoire de la rencontre de Marie et sa cousine Elisabeth, avant de nous rendre à Bethléem (Yad Vashem, Ein Karem, Bethléem).
Jour 10 - Vendredi 29 juillet 2011 – ABOU GOSH - JERUSALEM
Le matin, nous irons au monastère d’Abou Gosh. Un des lieux où nous pouvons faire mémoire de la rencontre du Ressuscité avec les deux compagnons d’Emmaüs. La suite du programme sera organisée sur place.
Jour 11 - Samedi 30 juillet 2011 - JERUSALEM/TEL AVIV/PARIS
Après le déjeuner, servi tôt, transfert à l’aéroport Ben Gourion pour vol Tel Aviv/Paris via Francfort. Arrivée à Paris vers 23 h 00.
***************
Une messe sera prévue chaque jour.
**************
Du 20 au 30 juillet 2011 – animé par le Père Benoît Gschwind, et des prêtres et religieuses de l’Assomption
Inscription jusqu’au 15 juin 2011 995 €
Inscription à partir du 15 juin 2011 1150 €
петък, май 06, 2011
Béatification JPII Rome 1 mai

“Je marcherai dans ta lumière”
“Je marcherai dans ta lumière” était le moto de la visite de Jean Paul II en Bulgarie en l’an 2002 pour la béatification des trois prêtres Assomptionnistes tués pend
ent le régime communiste mais pour moi c’était aussi la promesse que j’ai fais au Pape slave, désormais bienheureux, lors de la rencontre avec la jeunesse catholique bulgare. J’ai eu l'honneur de lui faire le discours de bien venu de la part des jeunes catholiques qui est très minoritaire en Bulgarie. L’exceptionnelle rencontre avec ce grand homme m’a touché et je n’ai pas pu ne pas lui promettre dans mon coeur ce que Christ a travers lui voulais de moi en ce moment - marcher dans Sa lumière. Neufs ans après je me suis rendu à Rome avec 50 jeunes du diocèse de Lille pour honorer cette promesse déjà comme religieux Assomptionniste.
Apres avoir entendu l’annonce de Benoit XVI de la béatification de son prédécesseur pour le 1 mai, dans mon coeur s’est instauré une certitude: je serai à Rome cette dimanche, je ferai partie du peuple de Dieu convoqué et qui le proclame bienheureux. Mais comme je suis grâce au Jean Paul II religieux aujourd’hui, j’ai tout de suite senti que je ne pourrais pas vivre cette expérience comme un individu, car ça dépasse mon propre moi, mais que je dois la partager en Eglise avec d’autres. Ce désir c’est vite rencontré avec le même de la part des jeunes de l'aumônerie de la Cato ou je suis aumônier de l’antenne Santé depuis mon arrivé à Lille le septembre dernier. Nous avons commencer en parler et projeter des possibilités dont là première était de se rendre a Rome en voiture. En parlant aux autres jeunes autour de nous les voitures se sont multipliées vite et j’ai proposé d’en faire un bus pour permettre aux autres d’y aller pou
r un prix pas cher mais aussi pour être ensemble et ne pas faire seulement un voyage de weekend entre universitaires mais un vrai pèlerinage. Ma proposition a vite pris bonne terre et avec l’aide de quelques jeunes surtout Pauline Vincent (étudiante à l’IFAC) nous avons commencé l’aventure. Des annonces dans des paroisses, des invitations bouche à l'oriel, des manifestes à l'aumônerie et on s’est vite retrouvé une vingtaine déjà a vouloir y participer. Mais pour remplir un bus il nous fallait au moins 50 personnes. C’est là que notre initiative était sagement comprise par les responsables des jeunes du diocèse de Lille et des pèlerinages diocésains et nous avons reçu un cout de main tout en tenant en main des jeunes l’organisation et les responsabilités. En quelques semaines le bus était plain. Majorité 18-30 ans et quelques jeunes professionnelles entre 30-40 ans. Plus de 15 nationalités. Deux journalistes avec nous. Trois Roms envoyé par l’Association “la Pierre Blanche”. Des origines et des horizons divers, nous nous sommes ressemblés pour faire Eglise, faire pèlerinage et aller encore une fois à la rencontre du Christ a travers ses Saints. Une soirée pizza-connaissance-prière avant le départ nous a permis de nous mettre dans l'esprit de pelé. Des journalistes nous ont entourés pendent des jours en nous demandant “pourquoi”, “pour quelle raison” nous partons à Rome et notre petite initiative s'annonçait un événement pour l’Eglise de Lille d’une ampleur aussi grand que de pouvoir répondre par le fait même aux demandes que “le coeur a ses raisons que la raison ignore” ! Et c’est comme un événement important notamment que tous les 50 jeunes pèlerins ont pu vivre cette expérience un peu folle (20h de bus aller - une nuit blanche de veillé, - une jo
urnée chargé d'émotions et encore 20h de bus)... Le résultat est dans nos coeurs et nos mémoires ! (Pour en écouter un peu ce que les jeunes ont vécu vous pourriez vous rendre sur RCF - http://podcast.rcf.fr/content/generation-de-la-joie-reportage-rome-au-cours-de-la-beatification-de-jpii)
Je ne pourrais pas dire plus sur ce que les autres ont vécu mais je peux témoigner que à Rome pendent la formule heureuse de la béatification, mon coeur s’est rappelé le regard profond de notre bien heureux pape et des larmes de joie ont coulé de mes yeux au moins pendent 5-10 min. C’était grâce à lui que j’était là et j’assistais à un tel moment historique! Je dis bien historique car je me suis rendu compte que l’importance de cette béatification était grande: c’est le “Vox Popoli Vox Dei” (“voix de peuple voix de Dieu” - une des première forme de proclamation des saints dans l’Eglise des premières siècles) qui était confirmé par le Magistère d’une manière extraordinaire. C’était l’amis et collaborateur de Wojtyla qui proclamait son ami bienheureux. Puis, je crois, tous sur la place nous étions conscient de ce rassemblement de tous les coins du monde non seulement autour d’un saint mais autour d’un pape saint que nous avons connu. Je me suis rendu compte que c’était Jean Paul II qui m’avait fait venir dans l’Eglise et qu’aujourd’hui c’est Benoit XVI qui me fait rester et que ce n’est pas une semple personne le pape mais c’est vraiment celui qui nous invite a nous ressembler et d’aller vers le Christ sans peur. Tout cela créait un climat de vraie Eglise, Vivante, Une, Sainte, Catholique et Apostolique, telle que Christ la voulait ! Certains non présents sur la place à Rome, j’en suis sur, ont étaient gêné par le “latin” de la messe mais une fois ressemblé de langues divers et de cultures différents à Rome, j’ai trouvé beau et juste de symboliser notre union aussi par l’expression linguistique et je l’ai vécu ainsi. Mon compagne de droite - un jeune mexicain - était aussi ravis que moi de ce fait et le manifestait en chantant fort et de coeur. Moi même, je pleurais de joie grâce à tout cela mais aussi devant le témoignage d’un homme qui s’est laissé faire par Christ et qui a réussi ressemblé autour de Lui une multitude de croyants ! Un exemple simple pour un jeune religieux d’aujourd’hui et je crois pour un jeune tout court aussi!
J’aimerais finir ce petit témoignage en vous renvoyant vers l’essentiel de notre expérience à Rome, c’est à dire :
Ce qui était dès le commencement, ce que nous avons entendu, ce que nous avons vu de nos yeux, ce que nous avons contemplé et que nos mains ont touché, concernant la parole de vie, -
car la vie a été manifestée, et nous l'avons vue et nous lui rendons témoignage, et nous vous annonçons la vie éternelle, qui était auprès du Père et qui nous a été manifestée, -
ce que nous avons vu et entendu, nous vous l'annonçons, à vous aussi, afin que vous aussi vous soyez en communion avec nous. Or, notre communion est avec le Père et avec son Fils Jésus Christ.
Et nous écrivons ces choses, afin que notre joie soit parfaite.
La nouvelle que nous avons apprise de lui, et que nous vous annonçons, c'est que Dieu est lumière, et qu'il n'y a point en lui de ténèbres.
Si nous disons que nous sommes en communion avec lui, et que nous marchions dans les ténèbres, nous mentons, et nous ne pratiquons pas la vérité.
Mais si nous marchons dans la lumière, comme il est lui-même dans la lumière, nous sommes mutuellement en communion, et le sang de Jésus son Fils nous purifie de tout péché. (1Jn 1,1-7)
Frère Martin Dulchev
Augustin de l’Assomption
неделя, февруари 27, 2011
Rome 1 mai béatification Jean Paul II

Béatification de Jean-Paul II du 29 avril au 2 mai 2011
Départ en bus de Lille pour les jeunes 18-30 ans
Renseignements / Inscriptions : Fr Martin aa : toepec@gmail.com, 06 48 88 16 45 Pauline Vincent : 06 89 20 37 88
Prix : 130 euros, hors repas, hors logement Prévoir : pic-nic pour plusieurs jours, duvet (dortoir à la belle étoile), bonne humeur, chants... et surtout une BIBLE !
Le prix ne comprend pas les repas, ni le logement. Les organisateurs déclinent toutes responsabilités en dehors du bus.
A prendre : une pièce d'identité valable 6 mois après le retour, carte d'assurance maladie européenne..
неделя, февруари 13, 2011
JMJ Lourdes 2011!! :)

Здравейте приятели,
Пиша ви, за да ви отравя две официални покани, на които ще трябва бързо да ми отговорите, защото няма време, а едва вчера имах малко повече информация.
Става дума за световната младежка среща тази година през август в Мадрид, за която имате две предложения.
Едното идва от екзархията и отец Йоан (Милен), който предлага да се организира една група от младежи от България, като възрастовата граница е от 16 години нагоре.
Срещата в Мадрид започва от 16 август до 21 август и записването за нея струва 122 евро, която цена включва спане в центрове, в които ни разпределят (затова трябва да носите спални чували), закуска, обед и вечеря, както и карта за транспорта в цял Мадрид и мисля безплатни ходове за музеите там за малкото време, в което ще сме свободни.
Освен тези 122 евро, ще бъдат необходими още около 200 евро, засега още не е сигурно, защото се търси най-евтиния вариант за транспорта от България до Мадрид и обратно. Т.е. грубо ще ви са необходими около 600 лева (или 300 евро), за да участвате в иначе тези незабравими дни с милиони младежи християни католици от цял свят и нашия папа. Уверявам ви, че преживяването си струва.
Джобните са отделно и зависят от възможностите на всеки от вас, но аз си мисля, че няма да имате много нужда, като се има предвид, че всичко в Мадрид ни е платено. Засега се предвижда транспорт със самолет, защото с автобус пътят е 3 дни, а и не е по-евтин. Така че, тези от вас, които искат да участват трябва да ми кажат най-късно до 16 февруари следващата седмица в сряда и възможно най-бързо да дадат като капаро таксата от 122 евро, за да се запише групата и да се запазят билетите за самолета.
Другото предложение идва от Мартин, брат успенец българин, който всички мисля познавате. Целта е отново Мадрид, но като се мине първо през Лурд, за да се участва в националното поклонение там като доброволци от 11 до 16 август, ще се грижим за болни хора. В замяна на това през тези дни в Лурд ще спим и ядем безплатно благодарение на тези болни хора и отците успенци. Да бъдеш доброволец в Лурд е незабравим и изключително богат опит, от който съм сигурна ще получите много като удовлетворение, но също така ще трябва да преодолявате всекидневните слабости като умора, лошо настроение, бариерата с езика. Всичко това не е въобще трудно, ако се живее в светлината на вярата и любовта към ближния. Затова помислете добре.
От Лурд директно на 16 август се заминава за Мадрид заедно с автобусите с младежи, които тръгват от Лурд и Франция, водени от отците успенци до 21 август. Оттам се връщаме в Тулуза и пътуваме за България.
Ето и цената за това предложение, 160 евро е транспорта с автобус от България до Лурд, престоя в Мадрид заедно с пътя от Лурд до Мадрид и обратно до Лурд струва общо 327 евро. Ако се запишем до 31 март 2011 година и платим капарото от 137 евро (за регистрация в срещата), ще получим 45 евро отстъпка. Отец Мари-Жерар, който всички познавате и който винаги се опитва да помага на нашата църква и финансово и духовно, ще се опита да намали с около 50 евро общата цена на всеки желаещ в този втори вариант, което означава, че за това второ предложение общата цена ще е 392 евро (или около 800 лева).
Сега всичко зависи от нас доколко ще бъдем изобретателни, за да намерим начин да намалим още тази сума. Във Франция младежите продават сладкиши след литургията и предприемат други инициативи.
Моля ви помислете добре, премислете плюсовете и минусите на двете предложения и ми отговорете възможно най-скоро, защото няма време и трябва да се действа, повечето страни за заявили участие още от миналата година. Дори да не участвате никъде, моля ви пак ми съобщете, за да съм сигурна, че всички знаят.
В очакване на вашия бърз отговор и до нови срещи
Роси
четвъртък, януари 27, 2011
вторник, януари 25, 2011
Intervieuw JMJ
Webmaster: This year’s WYD experience also includes the national pilgrimage to Lourdes. Could you explain to our readers the reasons for this decision? Is there a special link between Lourdes and WYD?
